Alpe Adria Green, zeleni in mnogi Slovenci so upravičeno zaskrbljeni, da bi plinskih terminali v Trstu ogrozili obalne prebivalce, poroča danes DELO.
Vendar bi bila Slovenija danes mnogo verodostojnejša pri Italijanih, če ne bi v EU propagirala Kopra kot luke za premog in druge razsute umazane tovore, češ da ima ugodno lego globoko v osrčju Evrope ter ne bi načrtovala hitre železnico, da bi še več tega tovora v prihodnje pripeljala v Koper. Če postaja danes tržaški zaliv umazen in nevaren energetski terminal, smo tudi sami krivi, da je temu tako. EU je pač zelo ranljiva glede zanesljivih energetskih dobav in zato išče raznovrstne možnosti za terminale vseh vrst energentov.
Slovenija bi morala zagovarjati samo čiste in dražje tovore in kontejnrski prevoz za obe luki v tržaškem zalivu. Kot znak pripravljenosti na povezovanje luke Koper in Trsta bi morala pristati na Illiyev predlog za 4 km železniške povezave s Trstom in ne zagovarjati 70 km dvotirne hitre tunelske železnice, ki bi ekološko uničila Kras ter ogrozila tudi Slovence na tržaškem Krasu. Slovenija bi v skrbi za ekologijo morala predlagati hitro železnico za prevoz tovornjakov od železniškega vozlišča v Červinjanu preko Ronk po najkrajši poti v Ljubljano do Madžarske meje in dalje.
Slovenija se sploh ne zaveda, da je sodelovanje z razvitim severom Italije njena strateška priložnost in raje stavi na pretovarjenje kubikov in ton preko luke v Kopru.
Slovenija se ne zaveda strateške pomebnosti Nove Gorice in Gorice za razvijanje sodelovanja z najbolj razvitim delom Evrope, s kar 30 milijoni prebivalcev in najvišjo kupno močjo v Evropi. Predsednik Pahor je pred letom dni povedal, da imata Gorica in Nova Gorica izjemno priložnost razvoja kot most med Itallijo in Slovenijo. Že čez tri dni bo imel veliko priložnost, da se o tem pogovori z Berlusconijem.
Predsednik Pahor bo na skorajšnjem srečanju z Berlusconijem zelo težko odločno nasprotoval uplinjalnikom spričo slovenske ekološke neverodostojnosti in "nerazumnega nacionalizma" ko gre za nasprotovanje 4 km železniške povezave Kopra in Trsta.