Slovenija bi morala zagovarjati samo čiste in dražje tovore in kontejnrski prevoz za obe luki v tržaškem  zalivu. Kot znak pripravljenosti na povezovanje  luke Koper in Trsta bi morala pristati na Illiyev predlog za 4 km  železniške povezave s Trstom in ne zagovarjati  70 km dvotirne hitre tunelske  železnice, ki bi   ekološko uničila  Kras ter ogrozila tudi Slovence na tržaškem Krasu. Slovenija bi v skrbi za ekologijo morala predlagati hitro železnico za prevoz tovornjakov od železniškega vozlišča v Červinjanu preko Ronk po najkrajši poti v Ljubljano  do Madžarske meje in dalje. 

Slovenija se sploh  ne zaveda, da  je sodelovanje z razvitim severom  Italije njena strateška priložnost  in raje stavi  na pretovarjenje kubikov in ton preko luke v Kopru.

Slovenija se ne zaveda strateške pomebnosti Nove Gorice in Gorice za razvijanje sodelovanja z najbolj razvitim delom Evrope, s  kar 30 milijoni prebivalcev in najvišjo kupno močjo v Evropi. Predsednik Pahor je pred letom dni povedal, da imata Gorica in Nova Gorica izjemno priložnost razvoja kot most med Itallijo in Slovenijo. Že čez tri dni bo imel veliko priložnost, da se o tem pogovori z Berlusconijem.

 Predsednik Pahor bo na skorajšnjem srečanju z Berlusconijem  zelo težko odločno nasprotoval uplinjalnikom spričo slovenske ekološke  neverodostojnosti in "nerazumnega nacionalizma" ko gre za nasprotovanje 4 km železniške povezave Kopra in Trsta.