Forum za Goriško, Združenje za preporod Goriške Nova Gorica, 6.8.2007
Trg E. Kardelja 3, PP 321
5001 Nova Gorica
Forum za Goriško je v zadnjem času na več sejah obravnaval problematiko igralništva in sprejel sklepe, ki se nanašajo na razvoj igralništva na Goriškem:
SKLEPI 22. SEJE (8. 6. 2007)
Forum za Goriško ocenjuje izgradnjo turistično zabaviščnega centra iz vidika razvoja turizma, gospodarstva in nadaljnjega razvoja pokrajinskega središča Nove Gorice ter celotne goriške pokrajine pozitivno.
V Forumu za Goriško menimo, da je treba že v naslednji fazi izgradnje turistično zabaviščnega centra zagotoviti dva predpogoja:
- V načrtovanje lokacije in vsebine turistično zabaviščnega centra je potrebno takoj vključiti predstavnike lokalnih skupnosti, ki bodo imele največ problemov z izgradnjo navedenega centra. To so občine Nova Gorica, Šempeter-Vrtojba, Renče in Miren. Navedene občine morajo zato imeti v nadaljnjih postopkih izgradnje in pri delovanju turistično zabaviščnega centra soodločujočo besedo. Smatramo, da bi bilo smiselno oblikovati strokovno skupino ljudi, ki bi ocenila projekt iz vidika makro in mikro lokacije, iz vidika arhitekturnih, socioloških in kulturnih posebnosti našega območja.
- Forum za Goriško meni, da se zaradi predvidenih negativnih posledic izgradnje navedenega centra le-temu ne kaže odreči, temveč začeti istočasno z izgradnjo centra izvajati ukrepe, ki bodo odpravili ali vsaj minimalizirali negativne posledice delovanja turistično zabaviščnega centra.
Novi zabaviščni center v Forumu za Goriško vidimo torej predvsem kot turistični center, ki bo dvignil tudi nivo splošne kulturne ponudbe, tako prebivalcem kot tudi gostom, in bo le-tako pospešil razvoj celotne Goriške pokrajine. Pri tem je nujno poskrbeti tudi za boljše prometne povezave našega prostora, tako z izgradnjo Keltike kot z izboljšanjem cestne povezave med Kranjsko Goro – Bovcem – Novo Gorico in Sežano.
SKLEPI 24. SEJE (25. 7. 2007)
Foruma za Goriško priporoča Vladi RS naj predlaga DZ take spremembe Zakona o igrah na srečo, ki bodo zagotovile:
- podeljevanje koncesij za igralniško zabaviščni center (koncesija C) na osnovi predhodnega razpisa in po tem, ko je lokalna skupnost dala soglasje za lokacijo take investicije na njenem ozemlju.
- da se koncesijske dajatve, ki pripadajo lokalnim skupnostim ne bodo zmanjšale.
- da bo del koncesijske dajatve, ki po obstoječi zakonodaji pripada državnemu proračunu namenjen za razvojni sklad pokrajine oz lokalnih skupnosti ZTO, kjer je sedež koncesionarja, ki plačuje koncesijsko dajatev.
- Igre na srečo so po zakonu izključna pravica države, zato imamo državljani RS pravico, da se vse investicije v igralništvo izvedejo le z maksimalnim konsenzom štirih enakovrednih partnerjev:
- že zaposlenih v igralniški dejavnosti RS
- lokalne skupnosti
- civilne družbe
- in države, ki odloča v našem imenu
- Preprečevanje pretiranega igranja in zasvojenosti od iger na srečo, vzgojo in izobraževanje, še posebej mladih, za odgovoren odnos do komercialnih iger na srečo, tako v realnem kot virtualnem prostoru (igre na srečo na daljavo preko telekomunikacijskih sredstev)
- maksimalno zmanjšan davek od iger na srečo tako, da bo to znižanje imelo razvojno naravnanost in bo optimalno pospeševalo izgradnjo turistične infrastrukture koncesionarja , s tem turistične in druge prihodke ter tako maksimiralo tudi davčne vire proračuna RS.
UTEMELJITEV:
Država z maksimalnim znižanjem davka od iger (proti vrednosti NIČ) lahko doseže vsestransko maksimalne makroekonomske učinke v lokalni in širši skupnosti. Stopnja NIČ ima enak učinek kot izvoz blaga in storitev za katere tudi velja DDV stopnja NIČ. Tako bi povečali konkurenčnost slovenskega turističnega gospodarstva, ki plačuje DDV v slovenski proračun v višini 20% in 8,5% za vse blago in storitve prodane tujcem v RS. Zaradi prihodkovnega multiplikatorja turističnih storitev bi si država več kot samo povrnila »izgubljeni« davek od iger. Še več, za državo je lahko znižan davek od iger najboljša naložbena priložnost v povečanje davčnih virov.
Malim državam EU ustrezajo minimalne stopnje DDV v višini 15% oz. 5%; v Švici, ki ni članica EU pa je le-ta samo 7.5% oz 2.7%. Predpisi EU zahtevajo namreč, da je standardna stopnja DDV, zaradi nelojalne konkurence na skupnem in enotnem trgu, najmanj 15%.
Vendar posamezne države EU imajo še vedno pravico same določati davke od iger na srečo, kar pa ne velja več za čezmejno virtualno igralništvo ( igre na srečo na daljavo). Priložnost torej ne bo trajala večno in države kot Madžarska in Španija so že sprejele ustrezne ukrepe za izgradnjo igralniško zabaviščnih središč, ki jih zagotovo ne bo zelo veliko v Evropi.
SKLEPI 25. SEJE (6. 8. 2007)
Forum za Goriško predlaga županom občin Nova Gorica, Šempeter-Vrtojba, Miren-Kostanjevica in Renče-Vogrsko:
- da sklenejo skupen dogovor (soglasje) o ponudbi lokacije za izgradnjo turistično igralniškega centra na območju štirih občin;
- da sprejmejo dogovor (soglasje) o ključu medsebojne razdelitve koncesijske dajatve, ki skupaj pripada tem štirim občinam;
- da postavijo državi kot ključno zahtevo, da se drugi del koncesije, ki jo sedaj pobere država v proračun RS vrne Goriški pokrajini kot razvojno in demografsko ogroženi in sicer namensko za Razvojni sklad oz. za sklad v okviru nove Goriške razvojne banke;
- da bodo občine dokončno soglasje za turistično igralniški center sprejele šele, ko bo igralniška zakonodaja zagotavljala, da bodo novo igralnico obiskovali v pretežni meri gostje, nastanjeni v hotelih in ne dnevni obiskovalci iz sosednjih pokrajin;
- da občina Nova Gorica kot središče pokrajine ustanovi strokovno skupino in naroči strokovno študijo o vplivu projekta turistično igralniškega centra in drugih igralnic na razvoj pokrajine;
- da od vladnih organov RS, tako kot Forum za Goriško, zahtevajo, da predstavijo javnosti celovito dokumentacijo o projektu igralniško zabaviščnega centra.
Lep pozdrav
Forum za Goriško
mag. Boris Nemec, predsednik